Veidras asutuses, millest keegi eriti midagi ei tea, töötab
üksildane, pisut naljaka olemisega mees. Ta pole ammu väljas käinud ega õieti
kellegagi suhelnud. Aga siis, ühel vihmasel hilisõhtul, tuleb üks naine – nii
ebamaiselt ilus, et tema olemasolu pole usutav …
See ei olnud just päriselt see, mida ma olin kavatsenud teha, kui ma raamatukogus tööle hakkasin. Ma tahtsin ainult raamatute eest hoolt kanda, sest eelmine raamatukoguhoidja ei tulnud sellega enam toime. Ta kartis lapsi – aga muidugi oli nüüd juba liiga hilja tema hirmude peale mõelda. Mul olid oma mured. Ma olin läinud kaugemale selle veidra, imeilusa tüdruku raamatu vastuvõtmisest. Nüüd pidin ma võtma ta keha …
Richard Brautigani „Abort“ on kummaline, võiks koguni öelda, nõiduslik lugu: mida rohkem me sellest räägime, seda kaugemale nihkume mõttest, mida tegelikult öelda tahame. Me ihkame olla vabad, kuid takerdume kaitsvatesse ruumidesse ja kohmakatesse kehadesse. Maailm meie ümber on suur ja valmis ning kipub meid kodustama, lahterdama. Kuidas leida oma väike õnn ja kui suur on loobumise hind, kui soovime, et asjad jääksid igavesti nii, nagu nad just parasjagu on?
(fotod Priit Loog)
See ei olnud just päriselt see, mida ma olin kavatsenud teha, kui ma raamatukogus tööle hakkasin. Ma tahtsin ainult raamatute eest hoolt kanda, sest eelmine raamatukoguhoidja ei tulnud sellega enam toime. Ta kartis lapsi – aga muidugi oli nüüd juba liiga hilja tema hirmude peale mõelda. Mul olid oma mured. Ma olin läinud kaugemale selle veidra, imeilusa tüdruku raamatu vastuvõtmisest. Nüüd pidin ma võtma ta keha …
Richard Brautigani „Abort“ on kummaline, võiks koguni öelda, nõiduslik lugu: mida rohkem me sellest räägime, seda kaugemale nihkume mõttest, mida tegelikult öelda tahame. Me ihkame olla vabad, kuid takerdume kaitsvatesse ruumidesse ja kohmakatesse kehadesse. Maailm meie ümber on suur ja valmis ning kipub meid kodustama, lahterdama. Kuidas leida oma väike õnn ja kui suur on loobumise hind, kui soovime, et asjad jääksid igavesti nii, nagu nad just parasjagu on?
(fotod Priit Loog)
lavastaja
Kaili Viidasautor
Richard Brautigan
tõlkija
Juhan Habicht
dramatiseerija
Ott Kilusk
kunstnik
Arthur Arula
valguskunstnik
Margus Vaigur
helikujundaja
Lauri Kaldoja
videokujundaja
Argo Valdmaa
Kestus koos vaheajaga 2 h 55 min.
Kavaleht
Esietendus 23. oktoobril 2020 Endla Teatri Küünis.
Lavastus soovitatav alates gümnaasiumiastme noortest.
Kavaleht
Näitlejad
Nils Mattias Steinberg - Mina
Jane Napp - Vida
Ago Anderson - Foster
Carmen Mikiver - Kõik teised
Sten Karpov - Kõik teised
Meedias
25.11.2020 Unenägu, mida te pole veel näinud (Ille Rohtlaan, Pärnu Postimees)
2.11.2020 Pepust, abordist ja muust segadusse ajavast (Sten-Valle Maiste, Eesti Päevaleht)
27.10.2020 Repliik. Sünnipäevaüllatus Endlas (Karin Allik, ERR)
21.10.2020 Endlas esietendub Richard Brautigani lugu raamatutest ja armastusest (kultuuritoimetus, Postimees)
23.07.2020 Eraelu- ja teatripaar toob lavale koroonast ajendatud kulinaarse düstoopia (Keiu Virro, Eesti Päevaleht)